Wymogi redakcyjne rocznika „Pro Musica Sacra”

 

Warunkiem zakwalifikowania artykułu do druku w roczniku „Pro Musica Sacra” jest uzyskanie pozytywnej recenzji oraz spełnienie poniższych wymogów redakcyjnych.

  • Autor publikacji powinien ujawnić swój wkład w powstanie publikacji (ujawnić autorstwo koncepcji, założeń, metod wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji).
  • Należy podać współautora (jeśli taki istnieje) mającego istotny wkład w powstanie publikacji (zapora ghostwriting).
  • Wielkość artykułu nie jest ściśle określona, choć optymalnie powinien mieścić się w granicach 20–40 tysięcy znaków (od połowy do jednego arkusza wydawniczego).
  • Pod względem merytorycznym artykuł winien wnosić coś nowego do stanu wiedzy, nie może być kompilacją zreferowanych tekstów innych osób.
  • Format Word, czcionka Times New Roman – 14 p., odstęp pojedynczy, tekst wyjustowany, marginesy 2,5 cm.
  • Nazwisko autora poprzedzone imieniem w pełnym brzmieniu należy umieścić w lewym górnym rogu pierwszej kolumny artykułu.
  • Pod nazwiskiem należy podać nazwę instytucji lub uczelni, którą autor reprezentuje, adres kontaktowy do autora wraz z danymi o zatrudnieniu w standardowym formacie pocztowym oraz adres e-mail do autora.
  • Tytuł artykułu powinien zwięźle i jasno wyrażać jego temat; tytuł może być uzupełniony przez podtytuł, tytuł podajemy w języku polskim i w języku angielskim.
  • Jeżeli artykuł był wcześniej referowany, to należy ten fakt odnotować (z ewentualnym podaniem daty i miejsca wygłoszenia referatu) w pierwszym przypisie u dołu strony, używając odsyłacza gwiazdkowego (znak asterysku).
  • Pod tytułem artykułu należy zamieścić abstrakt (streszczenie) i słowa kluczowe w językach zarówno polskim jak i angielskim; abstrakt stanowi samodzielny tekst o objętości około 1000 znaków, który przeczytany w oderwaniu od reszty pracy ma poinformować o jej zawartości; abstrakt powinien zawierać takie elementy jak: sformułowanie celu badań, identyfikację obiektu badań, istotę stosowanej metody, najważniejsze wyniki i wnioski; pod abstraktem, w kolejności alfabetycznej, należy podać 10 najważniejszych dla artykułu słów kluczowych.
  • Jeżeli artykuł jest w języku obcym należy także podać streszczenie w języku polskim.
  • Przypisy należy umieszczać u dołu strony z tekstem, do którego się odnoszą; odnośniki do przypisów powinny być oznaczane cyframi arabskimi we frakcji górnej, przed znakiem interpunkcyjnym kończącym zdanie lub jego część, w kolejności ciągłej dla całego artykułu; w opisach bibliograficznych przecinek po tytule winien być zapisany czcionką prostą (antykwą), nie kursywą (dalsze wytyczne co do przypisów i tekstu głównego – patrz Wymogi dla autorów dotyczące opracowywania materiałów).
  • Ilustracje i tabele powinny być umieszczane w tekście artykułu możliwie najbliżej miejsca, w którym jest o nim wzmianka.
  • Poszczególne materiały uzupełniające należy numerować w obrębie artykułu, poprzedzając numer ilustracji stosownym skrótem np. Tab., Fot., Rys. Każdy rodzaj materiałów uzupełniających należy opatrywać osobną numeracją.
  • Bibliografia, zamieszczona na końcu artykułu, powinna być opatrzona nagłówkiem: Bibliografia; należy ją przygotować w układzie alfabetycznym bez podziału na rodzaje publikacji; każdą pozycję bibliografii należy zacząć od nowego wiersza; najpierw podajemy nazwisko, potem inicjał imienia.
  • Do artykułu należy dołączyć krótką (900 znaków) informację o autorze (ujmującą przede wszystkim zagadnienia związane z obecną działalnością, tytuły naukowe, miejsca pracy itd.).
  • Do redakcji należy dostarczyć jednostronny wydruk na białym papierze A4, zgodny z wersją elektroniczną oraz wersję elektroniczną zapisaną na płycie CD.
  • W przypadku artykułów, w których są zamieszczane zdjęcia, ilustracje, tabele, oprócz formatu Word, na CD powinien znaleźć się zapis w formacie PDF, oraz osobno zdjęcia (nuty, fotografie osób itp.) w formacie JPG.
  • Prosimy nie dokonywać pracy redakcyjnej, np. tzw. twardej spacji.
  • Termin zgłaszania propozycji tematów upływa 30 listopada roku poprzedzającego planowany druk.
  • 31 marca każdego roku upływa termin nadsyłania gotowych tekstów artykułów.

Redakcja zastrzega sobie prawo edycji i korekty dostarczonych tekstów.

Należy się też zapoznać z zasadami wydawania publikacji Wydawnictwa Naukowego UPJPII

 

UWAGA!!!
W przypadku zaistnienia guest authorship, czyli wtedy, gdy udział autora w powstaniu publikacji jest znikomy lub w ogóle nie ma miejsca, artykuł nie zostanie dopuszczony do publikacji.

 

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano